Avui us volem presentar una altra de les moltes activitats que fem a l’escola al voltant de la lectura: els “Padrins de Lectura”.
Aquest és un projecte que implica els alumnes de 5è i de 1r, i que té com a objectius principals l’educar en la responsabilitat i en el compromís i fomentar l’aprenentatge entre iguals. A més a més, fomenta la convivència i la cooperació entre cicles, millora la competència lectora dels alumnes i potencia el gaudi de la lectura i la biblioteca escolar.
Cada dijous (de manera alterna: una setmana les classes A i l’altra, les classes B), a l’hora dels padrins, les dues classes (1r i 5è) es troben a la biblioteca. Durant la mitja horeta que dura l’activitat, es segueix la següent rutina:
Primer, hi ha unes activitats prèvies, tipus “segons les imatges o el títol, de què et sembla que anirà el text?”
Després, comença la lectura del text, pròpiament dita. Hi ha diferents opcions: a)Lectura prèvia del padrí i tot seguit lectura del fillol (amb l’ajuda guiada del padrí, aturant-se si cal a les paraules difícils, llegint un tros cadascú, si el text és molt llarg…) b)Lectura conjunta i c)Lectura del fillol sense lectura prèvia del padrí
Cliqueu a la següent imatge i veure algunes fotos de l’activitat en marxa.